Rumianek i jego zastosowanie w stomatologii
Czy rumianek ma zastosowanie w stomatologii? Czy dentyści zalecają używanie rumianku swoim pacjentom? Dlaczego używanie tego zioła zmniejsza dolegliwości bólowe zębów?

Rumianek to wyjątkowa, ale jednocześnie bardzo powszechna roślina, którą można znaleźć w zdecydowanej większości ogródków. Warto wiedzieć, że to ziele ma również wiele pozytywnych zastosowań w stomatologii.

Białe kwiatki rośliny to bogate źródło niezastąpionych i korzystnych dla każdego organizmu związków, między innymi: olejków eterycznych działających przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. Substancje zawarte w tej roślinie hamują działanie toksyn, które wytwarzane są przez bakterie między innymi przez gronkowce i paciorkowce, łagodzą dolegliwości bólowe oraz świąd i pieczenie.

Rumianek i jego zastosowanie w stomatologii

Bardzo mała ilość pacjentów zwraca uwagę na skład past do zębów zauważają dentyści. Warto jednak czytać etykiety takich kosmetyków. Większość z tych produktów w swoim składzie zawiera właśnie rumianek, wskazaniem do ich wykorzystania w pastach do zębów jest właśnie działanie przeciwbakteryjne. Osoby, które cieszą się pełnym zdrowiem jamy ustnej mogą zastępować płyny do płukania ust naparami z rumianku, jako uzupełnienie codziennej higieny jamy ustnej.

Naparem z rumianku można również przemywać delikatne dziąsła dzieci, które nie posiadają jeszcze ząbków. Taki zabieg zminimalizuje przyszły rozwój próchnicy.

Stomatolodzy zalecają również włączenie rumianku jako środka wspomagającego w przypadłościach takich jak:

• grzybice jamy ustnej,
  • afty,