Chirurgiczne usuwanie zęba – krok po kroku

Chirurgiczne usuwanie zęba to ostateczność. Obecnie sektor stomatologiczny jest tak rozwinięty, że większość chorób zębów można wyleczyć. Jednak są takie przypadki, w których ekstrakcja jest nieunikniona. Wtedy konieczne jest chirurgiczne usunięcie zęba.

W jakich przypadkach istnieją wskazania do chirurgicznego usunięcia zęba? Opowiada nasz dentysta z kliniki stomatologicznej (Warszawa):

• Kiedy próchnica jest bardzo zaawansowana, a ząb zniszczony w stopniu niepozwalającym na jego uratowanie.
  • Nieleczone, daleko posunięte choroby przyzębia.
  • Brak miejsca na wyrost nowego zęba.
  • Zęby zatrzymane – ich usunięcie jest konieczne dla przeciwdziałania wadom zgryzu.
  • Zaawansowany stan zapalny.

Stomatolog na podstawie wywiadu lekarskiego, badania i zdjęcia RTG podejmuje decyzję o chirurgicznym usunięciu zęba. W tym celu konieczna jest wizyta w klinice stomatologicznej. W niektórych przypadkach, kiedy korzeń zęba jest mocny, a korona uszkodzona nie ma innej możliwości leczenia. Dobrze wybrana klinika dentystyczna pozwoli bezboleśnie przejść przez ten nieprzyjemny proces.

Chirurgiczne usuwanie zęba jest przeprowadzane w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym i polega na całkowitym usunięciu zęba z zębodołu przez chirurga szczękowego. Po nacięciu dziąsła, następuje odpreparowanie zęba od tkanek i jego usunięcie. Kiedy korzeń zostanie całkowicie usunięty, konieczne jest oczyszczenie i zszycie powstałej rany.

Klinika stomatologiczna po przeprowadzonym zabiegu przekazuje pacjentowi zalecenia pooperacyjne, do których należy stosować się w okresie rekonwalescencji. Ważne jest utrzymanie odpowiedniej higieny jamy ustnej, unikanie zimnych i gorących posiłków, a także uśmierzanie bólu poprzez zażywanie leków przeciwbólowych. Należy również unikać nadmiernego płukania jamy ustnej i palenia papierosów, bo może to prowadzić do pooperacyjnych powikłań. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów, takich jak przedłużające się krwawienie czy uporczywy ból, klinika dentystyczna powinna wyznaczyć szybką wizytę kontrolną u stomatologa, aby podjąć odpowiednie leczenie.

Zapisz się do naszych specjalistów, z klinki stomatologicznej w Warszawie.

Zapraszamy!