Usuwanie ósemek warszawa

Kiedy należy usunąć ósemki? Czy każda ósemka kwalifikuje się do usunięcia? Czy każda ósemka kwalifikuje się do usunięcia chirurgicznego? Ósemki, czyli inaczej zęby mądrości, zazwyczaj przysparzają sporo problemów. Z racji tego, że są to trzecie zęby trzonowe i są w zasadzie ostatnie, to gorzej się je domywa. Stanowi to przyczynę próchnicy i zapalenia dziąseł. Jeśli ósemki się wyrżnęły w całości to dodatkowo powodują powstawanie torbieli, które bolą i są nieprzyjemne.

Chirurgiczne usuwanie ósemek Warszawa

Zabieg chirurgicznego usuwania ósemek w większości przypadków jest prosty i szybki. Zazwyczaj nie ma powikłań w przypadku ósemek, które ulokowane były w szczęce. Zabieg jest szybki, a dzięki znieczuleniu w zasadzie bezbolesny. Zanim dojdzie do zabiegu chirurgicznego usuwania ósemek należy wykonać zdjęcie RTG, które inaczej jest zwane pantomograficznym. Zdjęcie jest ważne zwłaszcza w przypadku niewyrżniętych ósemek, których nie widać. Dentysta może wówczas zobaczyć położenie ósemek, w jaki sposób są ulokowane korzenie. Podobnie jest w przypadku ósemek tzw. dolnych. Tutaj również przed zabiegiem chirurgicznego usuwania ósemek  trzeba wykonać zdjęcie, aby zapobiec komplikacjom. W dolnych ósemkach należy uważać na urwanie wyrostka zębodołowego.

Chirurgiczne usuwanie ósemek Warszawa – czy zawsze jest konieczne?

Generalnie większość ósemek kwalifikuje się do wyrwania. Chirurgiczne usuwanie ósemek to niemal rutynowa czynność w gabinetach stomatologicznych. Warto też to robić ze względów profilaktycznych. Ósemki nie są zębami, które pełnią istotną rolę w życiu człowieka. Nie biorą udziału w rozdrabnianiu pokarmów. Ich dalekie położenie sprzyja zaleganiu pokarmów w ich szczelinach. Stworzone w ten sposób środowisko w znacznym stopniu sprzyja tworzeniu próchnicy. Ważną uwagą jest to, że próchnica często przechodzi na kolejne zęby. Usuwanie ósemek w Warszawie odbywa się w prawie każdym gabinecie, najlepiej jednak, aby zajął się tym chirurg. W naszej klinice w Warszawie mamy trzech chirurgów, którzy specjalizują się w chirurgii stomatologicznej.

Leczenie kanałowe ósemki, czy usunięcie zęba? Czy chirurgiczne usuwanie ósemek jest ostatecznością?

Czy ósemki można leczyć kanałowo? Lepiej poddać je ekstrakcji (chirurgiczne usuwanie ósemek), ponieważ skomplikowany system korzeniowy tych zębów w znacznym stopniu utrudnia skuteczne leczenie, osłabia ząb i zazwyczaj z góry jest skazane na niepowodzenie. Chirurg może proponować zabieg usunięcia zęba nawet, gdy stan zębów jest dobry. Stomatolog traktuje ten zabieg czysto profilaktycznie. Zęby mądrości nie są niezbędne, a w przypadku zęba zatrzymanego mogą powodować problemy.

Ekstrakcja ósemek Warszawa (inaczej: chirurgiczne usuwanie ósemek): jak przygotować się do zabiegu usunięcia zębów mądrości?

Każdy zabieg stomatologiczny zobowiązuje do stosowania się ścisłych zaleceń, które ułatwią gojenie po nim. Chirurgia stomatologiczna wymaga wdrożenia konkretnych zachowań, które pozwolą uniknąć powikłań. Po  chirurgicznym usuwaniu ósemek nie można przez parę godzin spożywać gorących posiłków, nie należy płukać jamy ustnej i na okres kilku dni zaprzestać palenia tytoniu. Najlepiej jednak całkowicie zaprzestać tego nałogu. Działania te w znacznym stopniu poprawią stan w jamie ustnej. Stosując się do zaleceń chirurga stomatologa unikniemy powikłań takich jak suchy zębodół. To bardzo poważne powikłanie, bolesne i nieprzyjemne. Po ekstrakcji czyli chirurgicznym usunięciu ósemki pojawia się stan zapalny i jest następstwem straty skrzepu, który pomaga goić ranę. Wówczas wskazana jest jak najszybsza konsultacja pacjenta i stomatologa. Chirurg musi sprawdzić ranę, przepłukać ją i założyć specjalny opatrunek. Przy prawidłowej ekstrakcji zęba i zachowaniu podstawowych procedur po zabiegu można uniknąć takich nieprzyjemności.

Czy należy się bać zabiegu usunięcia zębów mądrości?

Klinika stomatologiczna Zbigniew Kowalik Warszawa od lat przeprowadza takie zabiegi jak chirurgiczne usuwanie ósemek Warszawa. Do naszego chirurga stomatologa przychodzi wielu pacjentów na usunięcie zęba. Zazwyczaj potrzeba wyłącznie jednej wizyty, aby pozbyć się niechcianego zęba. W przypadku usuwania czterech zębów zazwyczaj odbywa się w przeciągu kilku wizyt. Stomatolog musi dać czas na to, aby jama ustna pacjenta się zagoiła i nie powstał stan zapalny. Usuwanie ósemek na jeden raz jest ryzykowne i stomatolog tego nie zaproponuje. Usuwanie zębów wcale nie jest takie straszne i można zrobić to praktycznie bezboleśnie.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Służymy pomocą na każdym kroku.

Stacjonarny: 22 833-05-19,
Komórkowy: +48 606 104 166