Stomatologiczne zastosowanie oleju kokosowego
Wszelkie problemy stomatologiczne są zjawiskami, które są powszechnie znane we współczesnej cywilizacji. Problemy z uzębieniem, mogą dotknąć każdego bez względu na płeć czy wiek. Każdy z nas wie jednak, jak ważna jest higiena jamy ustnej, która nie tylko odpowiednio eliminuje nieświeży oddech ale również zapobiega przebarwieniom na zębach. Odpowiednia jakość higieny jamy istnej jest podstawą do dobrej kondycji zdrowotnej jamy ustnej i zapobiega powstawaniu wrzodów, ubytków oraz kamienia nazębnego. Czy istnieje stomatologiczne zastosowanie oleju kokosowego?
Podstawowa higiena jamy ustnej

Podstawową higienę jamy ustnej człowiek zapewnia sobie poprze użycie odpowiedniej szczoteczki do zębów, pasty do zębów, nici dentystycznych oraz płynu do płukania jamy ustnej. Warto jednak te podstawy wzbogacić o inne preparaty, które mogą poprawić jakość naszego uzębienia. Jednym z nich jest właśnie olej kokosowy.

Istnieje stomatologiczne zastosowanie oleju kokosowego

W 2012 roku  w badaniach przeprowadzonych przez Athlone Institute of Technology udowodniono, że enzym, który jest modyfikowany w oleju kokosowym charakteryzuję się neutralizacją szkodliwych bakterii. Namnażają się one w jamie ustnej człowieka. Olej zwalcza bakterie Streptococcus, Candida albicans i Strep mutans, które najczęściej powodują choroby jamy ustnej.

Badacze z ośrodka, w którym zostało przeprowadzone badanie zgodnie potwierdzili, że olej kokosowy powinien być stosowany do pielęgnacji jamy ustnej. Olej kokosowy to ekologiczny odpowiednik preparatów chemicznych obecnych na rynku

Olej kokosowy jako płukanka dentystyczna

Obecny poziom wiedzy pozwala na wykorzystywanie oleju kokosowego jako płukanki dentystycznej. Stomatolodzy zalecają aby płukać usta olejem od 10 do 20 minut. Celem takiego działania jest usunięcie bakterii bytujących w jamie ustnej. Sposób ten jest znany od wielu lat w medycynie ajurwedyjskiej. Po wypłukaniu ust, mieszankę należy wypluć, ponieważ znajdują się tam liczne bakterie. Stomatolodzy przypominają również, że zabiegi z użyciem oleju kokosowego nie zastąpią regularnego szczotkowania zębów.