Zapalenie dziąseł – domowe sposoby leczenia

Czy Twoje dziąsła krwawią podczas szczotkowania? Jest duże prawdopodobieństwo, że cierpisz na zapalenie dziąseł.

Zapalenie dziąseł najczęściej dotyczy tkanek okołozębowych,  dotyka ludzi młodych i jest wstępnym etapem choroby zapalnej przyzębia. Zapalenie dziąseł to choroba infekcyjna, wywoływana przez bakterie, występująca najczęściej w okresie letnim – jak wskazują dentyści.

Istnieje kilka domowych sposób, które mogą pomóc Ci przezwyciężyć zapalenie dziąseł:

• Domowa płukanka z szałwii bądź z rumianku –  wystarczy zaparzyć szałwię bądź rumianek, z tak przygotowanego naparu powstanie płukanka, którą trzeba stosować około 3 razy dziennie – jak zalecają dentyści. Rośliny mają właściwości antyseptyczne i ściągające, oraz łagodzą stany zapalne.
  • Aloes – wielu dentystów nie zna jeszcze jego właściwości, jednak poszerza on coraz bardziej grono swoich zwolenników. Roślina ma właściwości łagodzące i bakteriobójcze. Stomatolodzy zalecają wmasowywanie go w dziąsła, roślina powinna zmniejszyć stan zapalny jednak stomatolodzy uprzedzają, że nie powstrzymuję ona krwawienia.
  • Woda z solą – najprostszy i jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zapalenie dziąseł jaki zalecają dentyści doraźnie. Należy w szklance letniej wody rozpuścić łyżkę soli kuchennej i płukać gardło wraz z jamą ustną.
  • Witamina C – zmniejsza krwawienie dziąseł,
  • Woda utleniona – stosowana 3 razy dziennie hamuje wzrost bakterii w jamie ustnej. Dentyści zalecają aby 3% roztwór wody utlenionej zmieszać z wodą w stosunku 1:1 i tak przygotowaną mieszanką płukać gardło przez około 30 sekund.

Zapalenie dziąseł – leczyć u dentysty czy domowo?

Wymienione wyżej sposoby leczenia zapalenia dziąseł to tylko przykłady kiedy pacjent nie ma dostępu do opieki stomatologicznej. Każdy z tych sposobów leczenia w dłuższym okresie może być ryzykowny dla zdrowia – jak twierdzą dentyści. Zaniedbanie dziąseł i ich nie odpowiednie leczenie może doprowadzić do stanu bezzębia, dlatego też każdy stan patologiczny w obszarach jamy ustnej wymaga konsultacji w gabinecie stomatologicznym.