Zalety i wady – implanty

Implant to element, który ma w sposób bezpośredni zastępować korzeń zęba pacjenta. Dzisiejsze, nowoczesne implanty swoim kształtem przypominają śrubę, którą dentysta wprowadza do kości wyrostka zębodołowego. Na tak zamocowanym implancie można wykonać stałe bądź ruchome uzupełnienie protetyczne. Implanty wykonywane są z tytanu, ponieważ jest to produkt który organizm człowieka nie traktuję jak ciała obcego dodatkowo jest on niebywale wytrzymały i dzięki temu wytrzymuję obciążenia, którym podlegają również naturalne korzenie.

Wskazania do stosowania implantów:

• Brak pojedynczego zęba
• Brak wielu zębów
• Rehabilitacja bezzębnej szczęki
• Brak zawiązka zęba stałego
• Nietolerancja protez

Przeciwwskazania do stosowania implantów:

Zabieg wszczepiania implantów można z powodzeniem przeprowadzić u większości osób, jest on krótki i bezbolesny. Zazwyczaj podczas jego wykonywania stosowane jest znieczulenie.
Istnieją jednak wiele przeciwwskazań do stosowania implantów. Część z nich wymaga jedynie konsultacji z dentystą i dodatkowych badań, część wyklucza całkowicie stosowanie implantów u pacjenta:
• Paradontoza
• Nieodpowiednia higiena jamy ustnej
• Choroby nowotworowe
• Choroby związane z zaburzeniami układu autoimmunologicznego
• Osteoporoza
• Zaburzenia krwi
• Suchość jamy ustnej
• Wiek, poniżej 18 roku życia
• Ciąża
• Brak miejsca pomiędzy zębami dolnymi, a górnymi by wykonać koronę
• Silne przechylenie zębów do strony wewnętrznej bądź zewnętrznej – wady zgryzu (w tym bruksizm)
• Alkoholizm

Zalety korzystania z implantów:

Zalet, które posiadają implanty jest naprawdę wiele, dlatego też wszczepianie ich robi się coraz bardziej popularne. Niektóre z nich to:
• Uzupełnienie brakujących zębów
• Poprawa wytrzymałości i stabilności protez ruchomych
• Lepsze rozdrobnienie pokarmów podczas ich przeżuwania – zwiększenie komfortu spożywania potraw
• Odmłodnienie wizerunku, które następuje w wyniku odbudowania podpory dla policzków i warg.
• Ochrona przed zanikiem kości wyrostka zębodołowego.

dentysta bielany