Stomatolog odpowiada na najczęstsze pytania pacjentów

1.Czy zęby wpływają na stan całego organizmu?

Tak, zęby to bardzo ważna część każdego organizmu. Poprzez otwarte zmiany w jamie ustnej patogenne bakterie mogą dostawać się do krwiobiegu,a stamtąd do wielu narządów gdzie mogą stać się czynnikiem powodującym chorobę. Stan taki nazywany jest przez dentystów zakażeniem ogólnoustrojowym. Systematyczne wizyty w gabinecie stomatologicznym ma bezpośredni wpływ na zdrowie człowieka. Stomatolodzy wskazują, że nie należy zapominać, że zęby to wraz z jamą ustną początek układu pokarmowego.

2.Czy kamień nazębny jest niebezpieczny?

Kamień nazębny to przede wszystkim problem natury estetycznej ale również powód nieświeżego zapachu z ust.  Dentyści często ostrzegają swoich pacjentów, przed bólem i krwawieniem z jego powodu. Regularne oczyszczanie zębów w gabinecie dentystycznym i odpowiednia higiena jamy ustnej pozwala zachować biały uśmiech. Stomatolodzy zalecają, aby oczyszczanie przeprowadzać średnio co 6 miesięcy.

3. Bezinwazyjna korekta zgryzu – czy jest możliwa?

Odpowiedni kształt zniszczonych zębów jest ważny dla zdrowia jamy ustnej. Ukruszone zęby są bardzo delikatne i nadwrażliwe, co sprawia niejednokrotnie ból pacjentowi. Współcześnie gabinety stomatologiczne oferują pacjentom bezinwazyjne i jednocześnie bezpieczne rozwiązania takich problemów – licówki porcelanowe. Są to cienkie materiały, które naklejane są na nienaruszoną powierzchnię zęba przez stomatologów. Przy niewielkim nakładzie pracy dentysta jest w stanie poprawić kształt i kolor zębów.

4. Czym jest implant?

Dentyści często zamiennie używają słowa wszczep w stosunku do implantu. W rzeczywistości jest to proteza zęba, która zastępuję jego korzeń. Dla stomatologów oznacza to możliwość odbudowania zęba w miejscu jego braku.

5.Jak trwałe są implanty?

Każdy dentysta zawsze zwraca uwagę na odpowiednią higienę jamy ustnej, przy zachowaniu jej odpowiedniego standardu oraz systematycznych odwiedzinach w gabinecie stomatologicznym implanty mogą służyć nawet do końca życia.

6.Czy możliwe jest, że implant się nie przyjmie?

Dentyści wskazują, że istnieje ryzyko nie przyjęcia się implantu jest jednak ono bardzo mało i wynosi średnio ok. 4%. Stomatolodzy informują każdego pacjenta, że nie jest jednak to niebezpieczne dla zdrowia. Jeśli implant, który wstawił dentysta rusza się i nie jest w stanie wszczepić się w dziąsło, zostaje usunięty. taki nieudany zabieg związany jest jedynie z ponowną próbą implantacji lub całkowicie innym procesem leczenia stomatologicznego.

7.Dlaczego w trakcie szczotkowania krwawią dziąsła?

Czynników, które mogą sprzyjać krwawieniu dziąseł jest wiele. Stomatolodzy wskazują najczęściej jako przyczynę -zapalenie dziąseł.