Kiedy boli ząb, natychmiast trzeba zgłosić się do dentysty. Przede wszystkich ze względu na dolegliwości bólowe, które są efektem stanu zapalnego. Nie leczony ząb może być przyczyną ciężkich powikłań, nawet takich jak posocznica. Chociaż bardzo często ból zęba nie wymaga specjalnych zbiegów i wystarczy “zwykłe borowanie”, to jednak część przypadków kwalifikuje się na leczenie endodontyczne. Czym jest leczenie endodontyczne?

Leczenie kanałowe Warszawa – endodoncja mikroskopowa Warszawa

Endodoncja jest dziedziną stomatologii, której podstawowym zadaniem jest leczenie kanałów korzeniowych zębów, czyli popularne leczenie kanałowe. Endodonta, czyli stomatolog, oczyszcza kanały zainfekowanego zęba, usuwając z nich miazgę, a następnie zakłada materiał wypełniający ząb. Takie opracowanie kanałów wymaga więcej niż jednej wizyty u stomatologa. Zabieg odbywa się w 3 turach, każda w miej więcej tygodniowym odstępie. Endodoncja to skomplikowana procedura, wymagająca bardzo dużych umiejętności manualnych. Z pomocą przychodzi więc mikroskop. Leczenie kanałowe pod mikroskopem to najnowsza z dostępnych metod leczenia. Bardzo dobrze się ona sprawdza w leczeniu kanałowym. Dzięki mikroskopowi zarówno pacjent, jak i lekarz czują duży komfort podczas wizyty. Endodoncja mikroskopowa (Warszawa) to ówcześnie bardzo popularny sposób leczenia.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem Warszawa – Endodoncja mikroskopowa Warszawa

To innowacyjna metoda leczenia. Precyzyjne urządzenie pomaga w odnalezieniu zainfekowanej miazgi, usunięciu jej i pomyślnym zakończeniu leczenia. Dzięki mikroskopowi możliwe jest wyleczenie kanałów korzeniowych już na jednej wizycie. Leczenie kanałowe, choć niektórych przeraża, aktualnie może być przeprowadzone kompletnie bez bólu. Kanały leczone pod mikroskopem czasem nie wymagają nawet założenia wypełnienia. Jest to możliwe, ponieważ pozwala na to precyzja narzędzia. Stomatolog namierza tylko te fragmenty zębów, które muszą zostać usunięte. Endodoncja mikroskopowa może pomóc uratować zęba i zachować go jeszcze na długie lata. Endodoncja mikroskopowa pozwala na to w krótszym, niż wymaga tego tradycyjne leczenie, czasie. Specjalnie przeszkolony stomatolog ma uprawnienia do pracy na takim sprzęcie. Jeśli mamy możliwość wyboru gabinetu, który dysponuje mikroskopem, to warto właśnie tam się wybrać. Jest to najczęściej gwarancją szybkiego i bardzo komfortowego procesu leczenia.

Leczenie kanałowe zęba – Endodoncja mikroskopowa Warszawa

Leczenie kanałowe niestety czasem musi być powtórzone. Dzieje się tak w przypadku, kiedy dentysta pozostawi podczas leczenia kanałowego kawałek złamanego narzędzia w zębie lub niezbyt dokładnie oczyści kanały. Ból najczęściej daje znać o tym, że trzeba powtórzyć zabieg. Nie powinniśmy go lekceważyć. Jeśli dentysta nie wykonał prawidłowo zabiegu, to niestety nie ma wyjścia i zabieg trzeba powtórzyć. Ryzykujemy utratą zęba oraz poważniejszymi schorzeniami, na przykład sepsą. Przed powtórnym zabiegiem niezbędne jest wykonanie zdjęcia pantomograficznego, które będzie dokumentem potwierdzającym stan pacjenta przed ponownym wdrożeniem leczenia kanałów. Jeśli zdecydujemy się na wizytę w innym gabinecie stomatologicznym, to taki dokument jest tym bardziej niezbędny.

Jakie zabiegi można wykonywać w ramach endodoncji?

W ramach leczenia kanałowego można wykonywać wspomniane już wcześniej pierwotne leczenie kanałów lub ich rewizję w przypadku potrzeby ich ponownego leczenia. Leczenia kanałowego może wymagać także sytuacja, kiedy pacjent posiada zakrzywione, zwapniałe kanały, perforacje kanałów lub dodatkowe kanały zęba. Stan zapalny może doprowadzić do bardzo niepożądanej sytuacji, jaką jest martwica nerwu zęba. Jedynym działaniem, jakie można wykonać jest jego usunięcie.

Efektem leczenia jest duża ulga dla pacjenta oraz ustąpienie dolegliwości bólowych. Aby podnieść komfort pacjenta podczas zabiegum stomatolog podaje znieczulenie. Czasem nie jest ono niezbędne, zwłaszcza w przypadku wystąpienia zgorzeli.

Wielu pacjentów zadaje sobie pytanie, czy można leczyć ból inaczej niż kanałowo. Tak, można. Alternatywą jest usunięcie zainfekowanego zęba. Z tego względu większość pacjentów decyduje się, aby wykonać wszystko, co pozwoli na zachowanie zęba, bez potrzeby pozbycia się go.

Odbudowa korony zęba.

Po leczeniu bardzo istotne jest estetyczne odbudowanie korony zęba. Często należy założyć wkład koronowo – korzeniowy lub koronę protetyczną. Stomatologia pozwala na wykonanie korony, która jest nie do odróżnienia od innych zębów.

Po przeprowadzonym zabiegu, warto kontrolować co się dzieje z zębami na wizytach co pół roku. Dzięki temu można wychwycić inne ubytki i ewentualne problemy w obrębie jamy ustnej. Rokowania w przypadku leczenia kanałowego są bardzo dobre i wynoszą 95% szansę na sukces.

Endodoncja mikroskopowa Warszawa – jak mogę się zapisać?

Zapisz się na wizytę na leczenie endodontyczne w naszej zakładce KONTAKT.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Służymy pomocą na każdym kroku.

Stacjonarny: 22 833-05-19,
Komórkowy: +48 606 104 166