Sedacja wziewna w gabinecie dentystycznym, dla najmłodszych
Dziecko to najbardziej wymagający, najtrudniejszy i dający najwięcej satysfakcji pacjent w każdym gabinecie stomatologicznym. Wiele jest trudności w leczeniu dzieci. Podstawowe ograniczenie to brak logicznego zrozumienia samej potrzeby leczenia dentystycznego przez dziecko, nietolerancja bólu i stresu. Czy sedacja wziewna może być pomocna w leczeniu?
Niepokoje małego pacjenta gabinetu stomatologicznego

Niepokój wzbudzają w małym pacjencie wszystkie nieznane mu procedury, oraz takie, które już poznał i wywołują w nim skojarzenia z bólem. Z pierwszymi obawami dentyści często radzą sobie z łatwością, opowiadając odpowiednią historię bądź rozluźniając atmosferę niewinnym żartem. W przypadku zabiegów dentystycznych, które wywołują w dziecku skojarzenia z bólem sprawa jest nieco utrudniona, wynika to z faktu, że większość dzieci posiada tolerancje na ból, która równa jest 0. Zdarzają się oczywiście przypadki maluchów, które wytrzymują nawet leczenie kanałowe bez znieczulenia. Jest to jednak naprawdę nieliczna grupa dzieci, a dentyści marzą o takich pacjentach o momentu podjęcia pracy w zawodzie.

Wizyty adaptacyjne u dentysty

Warto przyzwyczajać dzieci do wizyt dentystycznych poprzez wizyty adaptacyjne, czy regularne przeglądy stomatologiczne. Kiedy jednak problemy z uzębieniem stają się poważne, trzeba zacząć leczyć zęby malucha. Dla leczenia stomatologicznego charakterystyczne są dolegliwości bólowe. I w większości gabinetów dentystycznych właśnie w tym momencie zaczyna się problem. Największa trudność w leczeniu polega na wyborze metody pracy odpowiednio takim, aby wzbudzać jak najmniejszy stres w dziecku. Każdy ze stomatologów poprzez lata pracy określa swój indywidualny styl leczenia tych najtrudniejszych pacjentów. Bardzo często jednak wizyta kończy się niepowodzeniem, ponieważ leczenie nie zostanie rozpoczęte, ze względu na obawy malucha.

Sedacja wziewna w gabinecie dentystycznym, dla najmłodszych

Najlepszym rozwiązaniem aby wykonać jakikolwiek zabieg jest zastosowanie sedacji wziewnej N2O, ta metoda redukuje stres dziecka praktycznie do zera. Część stomatologów łączy tą metodę z innymi, aby nie pozostawić nie miłych wspomnień po leczeniu. Za pomocą sedacji wziewnej uzyskuję się ograniczenie czucia bólu oraz świadomości. Jednocześnie dentysta w trakcie zabiegów ma możliwość regulacji dawki podtlenku azotu, tak aby utrzymywać dziecko w ciągłej świadomości, co ma znaczenie dla jego bezpieczeństwa.