Ból zęba, kiedy dopiero co zakończyłeś leczenie stomatologiczne
Czujesz, że boli cię ząb? Ale zaraz… Dopiero co wyszedłeś od dentysty! Czy to oznacza, że stomatolog zrobił coś nie tak? Czy ból zęba, kiedy dopiero co zakończyłeś leczenie stomatologiczne powinien Cię zaniepokoić?

Niekoniecznie. Kiedy mija znieczulenie, ząb może być nadal podrażniony po zabiegu. Dzieje się tak z kilku przyczyn:

• borowanie wymaga użycia wiertła, często też przy rozległych ubytkach potrzeba oczyścić ząb w okolicach miazgi. Nagrzane wiertło może podrażnić wówczas nerwy, które dają o sobie znać po zabiegu,
  • wytrawianie powierzchni zęba może sprawić, że przez krótki okres będzie on nadwrażliwy,
  • przy zabiegach endodontycznych (leczeniu kanałowemu) okolice zęba mogą również reagować bólem,
  • zbyt wysokie wypełnienie, które doskwiera przy nagryzaniu, a z czasem dokucza również w nocy.
Zobacz więcej o leczeniu kanałowym pod mikroskopem
Czy ból minie, czy muszę znowu udać się do dentysty?

Ból spowodowany tymi czynnikami przechodzi zazwyczaj samoistnie po kilku godzinach lub dniach. Wyjątkiem jest wysokie wypełnienie, które musi zostać skorygowane w gabinecie dentystycznym.

Jeśli jednak ból nie przechodzi lub pojawia się po dłuższym czasie od leczenia samoistnie to jest możliwe ryzyko, że bakterie mimo czyszczenia zęba dostały się do miazgi zębowej. W takim wypadku masz do czynienia z zapaleniem miazgi i niezbędna będzie wizyta u dentysty. Zaleca się wówczas rozpocząć leczenie kanałowe. W naszym gabinecie leczenie kanałowe wykonasz w bardzo dobrych cenach, zapraszamy do zapoznania się z ofertą.