Krwawiące dziąsła? Poważny problem stomatologiczny!

Czy Twoje dziąsła krwawią przy szczotkowaniu? Nie lekceważ tego objawu! Zdrowe dziąsła nigdy nie krwawią! Powodem tej sytuacji może być parodontoza, cukrzyca lub braki witamin. Sprawdź, czy ten problem dotyczy również Ciebie.

Według stomatologów problem krwawiących dziąseł dotyczy do drugiego dorosłego i co trzeciego nastolatka w Polsce.

Najczęstszą przyczyną krwawiących dziąseł jest niewłaściwa higiena jamy ustnej. Nieregularne, nieprawidłowe szczotkowanie, nieużywanie nici dentystycznych, płynów do płukania jamy ustnej to najczęstsze błędy. W wyniku takich nawyków na zębach osadzają się bakterie tworzące płytkę nazębną.  Jej duże ilości zgromadzone na zębach bardzo szybko przekształcają się w kamień nazębny, którego nagromadzenie powoduję stan zapalny i recesję dziąseł. W takich sytuacjach potrzebna jest już wizyta u stomatologa.

Przyczyny krwawiących dziąseł:

• Anemia (niedokrwistość),
  • Cukrzyca-wahania cukru we krwi powodują, że osoba cierpiąca na cukrzyce jest zdecydowanie bardziej narażona na infekcje bakteryjne, grzybicze i pleśniawki. Wszystkie te zmiany mogą powodować krwawienia dziąseł. Należy też zaznaczyć, że wszelkie schorzenia stomatologiczne u cukrzyków są objęte długotrwałym i skomplikowanym leczeniem.
  • Leki-Krwawienie dziąseł, mogą powodować niektóre leki stosowanie przy leczeniu hormonalnym, onkologicznym i alergicznym. W takich sytuacjach lekarze zalecają zmianę leku, a objawy samoistnie ustępują.
  • Brak witamin-krwawiące dziąsła to również oznaka, że organizm nie otrzymuję odpowiedniej dawki witamin, w szczególności witamin K i C. W wypadku kwasu askorbinowego wystarczy zmiana diety i wprowadzenie do codziennego manu produktów zawierających cytrusy oraz kiszonek. Uzupełnienie witaminy K w organizmie bywa bardziej problematyczne. Zazwyczaj jej niedobór jest  spowodowany długą antybiotykoterapią. Produkty bogate w witaminę K to soja, wątróbka, szpinak, lucerna.
  • Problemy z wątrobą – krwawienie dziąseł może być pierwszą oznaką stanu zapalnego wątroby bądź marskości wątroby. Jest efektem zaburzeń krzepnięcia krwi, w tym wypadku krwawienie nie dotyczy tylko jamy ustnej, ale może dotyczyć też innych narządów.
  • Predyspozycje genetyczne-ok 35% osób posiada uwarunkowania genetyczne, które przy niezachowaniu ogólnych zasad higieny mogą być czynnikiem powodującym paradontozę. Należy jednak zauważyć, że sama choroba nie jest dziedziczna.

0 0 votes
10 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Ewa09
5 lat temu

Mój dentysta na wizycie zasugerował, że mogę mieć anemie i okazało się to prawdą.

Karina_89
5 lat temu

To prawda, że jama ustna odzwierciedla nasz ogólny stan zdrowia – zgadzam się w 100%! 🙂

Waldemar87
5 lat temu

Mam krwawiące dziąsła, czy powinienem stosować nici dentystyczne? Czy najpierw udać się do dentysty?

Tomi6_32
5 lat temu

Czy są jakieś płyny do płukania jamy ustnej, które można stosować łagodząco na krwawiące dziąsła?

wiki
Reply to  Tomi6_32

Eludril- można kupić na Bielanach, w klinice stomatologicznej.

Halinka654
5 lat temu

Czy można czyścić zęby, kiedy dokuczają mi krwawiące dziąsła? Chciałabym umówić się na wizytę do higienistki?

renatka
5 lat temu

Która pasta do zębów będzie dobra na krwawiące dziąsła?

wojtek
Reply to  renatka

lacalut sensitive

malwa
5 lat temu

Czy istnieją naturalne sposoby na krwawiące dziąsła? Czy powinnam udać się do dentysty?

ula
Reply to  malwa

można używać past i płukanek na nadwrażliwość, ale jeżeli trwa to już dłużej to może warto się przejść do dentysty i porozmawiać w ramach wizyty kontrolnej