Implanty zębów – jakie są przeciwwskazania?

Kiedy nie można założyć implantu

Implanty zębów są jedną z najnowocześniejszych metod wypełnienia braków w uzębieniu naturalnym. Są na tyle podobne do zębów, że ciężko jest odróżnić ząb od implantu. Dodatkowo implanty są wyjątkowo trwałe i przy odpowiedniej pielęgnacji będą służyły przez dziesiątki lat. Jednak należy pamiętać, że nawet do założenia implantu istnieją pewne przeciwwskazania.

implanty zębów

Implanty zębów w ciąży

Zabieg wszczepienia implantów stomatologicznych jest całkowicie bezpieczny. Jednak odłożenie wszczepienia implantu w czasie nie zagraża zdrowiu, dlatego powinno się zabieg przełożyć na czas po ciąży. Dodatkowym czynnikiem, który przemawia za odłożeniem zabiegu wszczepienia implantu w czasie jest konieczność wykonania zdjęcia rtg. Kobiety w ciąży powinny w miarę możliwości unikać promieniowania rentgenowskiego. Zabieg wszczepienia implantu jest wiąże się często ze stresem, co również sprawia, że lepiej ten zabieg odłożyć w czasie.

Implanty, a nieleczona próchnica

Próchnica zębów jest przeciwwskazaniem do wszczepienia implantu. Przed założeniem implantu warto wyleczyć wszystkie zęby, a szczególnie te, które sąsiadować będą z implantem.

Implanty u dzieci

Ubytki zębowe występują u ludzi w różnym wieku. Nie zawsze ubytek świadczy o konieczności wszczepienia implantu. Mniej więcej do 20 roku życia trwa proces rozwoju kości szczękowej. Dlatego założenie implantu zaleca się najczęściej dopiero po skończeniu 20 lat.

Implanty stomatologiczne u osób z nowotworem

Nowotwory również bywają przeciwwskazaniem do zabiegu wstawienia implantu. Dzieje się tak głównie ze względu na osłabienie organizmu przy chorobie nowotworowej. Zdolność gojenia ran u osób dotkniętych nowotworem również jest mniejsza, co ma istotny wpływ na możliwość wszczepienia implantu. Jednak zdarzają się przypadki, gdy przy stabilnych parametrach życiowych można podjąć próbę wszczepienia implantu.

Należy pamiętać, że każdy organizm jest inny. Dlatego przed wszczepieniem implantu zawsze należy wcześniej umówić się na wizytę u stomatologa, który zajmuje się implantologią. Dentysta z pewnością podejmie właściwą decyzje co do wstawienia implantu, oraz ewentualnego leczenia przed zabiegiem.