Pytania o implanty – 5 najważniejszych!

Współcześnie implanty nie są już nowoczesnym i innowacyjnym leczeniem. Jednak nadal wielu dentystów uważa, że w wraz z koroną protetyczną są one najlepszym ze wszystkich rozwiązań. Odtwarzają utracony ząb i są bezpieczne. W związku z skomplikowaną procedurą, kosztami budzą jednak wiele pytań wśród pacjentów klinik stomatologicznych. Nasz dentysta Zbigniew Kowalik odpowiada na najczęstsze z nich.

1.Czy implanty stomatologiczne są bezpieczne?

Implanty występują dzisiaj jako bezpieczna i niezwykle mało inwazyjna procedura medyczna, sugerowana wszystkim pacjentom w przypadku braku w uzębieniu. Warto również wspomnieć, że proces gojenia następujący po wstawieniu implantu przebiega również coraz szybciej dzięki zastosowaniu najnowszych technologii implantologicznych. Nanostruktury, z których wykonane są najnowocześniejsze implanty intensywnie stymulują kości szczęki człowieka do wzajemnej integracji.

2. Ile czasu trwa wszczepienie jednego implantu?

Zazwyczaj dentyści wszczepiają implanty na jednej wizycie, przy wykorzystaniu znieczulenia miejscowego. Wielu pacjentów gabinetów dentystycznych określa ten zabieg jako mniej inwazyjny niż chociażby ekstrakcja zęba. Po zabiegu pacjent otrzymuję zalecenia, według których powinien postępować przez pierwsze kilka tygodni.

3. W jakim wieku można założyć implanty?

Zakładanie implantów jest dziś tak bardzo rozwiniętym zabiegiem, że dentyści często podkreślają, że nie ma ograniczeń wiekowych. Każda osoba, która przeszła konsultacje stomatologiczną i dokładny wywiad lekarski może poddać się zabiegowi wszczepienia implantów.

4. Dlaczego implanty są lepsze od standardowych uzupełnień protetycznych?

Do niedawna, jeśli pacjentowi brakowało chociażby jednego zęba należało oszlifować sąsiednie zęby i wstawić most protetyczny. Co wiązało się z uszkodzeniem tych pojedynczych zębów. Leczenie implantologiczne nie niesie ze sobą takiego ryzyka. Pacjent wybiera wraz z dentystą implant, poddaje się zabiegowi, a sztuczna tkanka nie obciąża pozostałych zębów i jest tak samo pełnowartościowa.

5.Czym jest implantacja wczesna i dlaczego jest zalecana?

Wczesnym wszczepieniem implantu określa się moment przeprowadzenia zabiegu, który przypada na okres od 8 do 12 tygodni po usunięciu zęba, ponieważ to właśnie w tym okresie powstaje młoda, nowa kość. Dentyści zalecają ten sposób postępowania, ponieważ wszczepiony wtedy implant naturalnie łączy się z kośćcem szczęki i pobudza ją do dalszej intensywniejszej regeneracji oraz zagęszczania.