24- godzinna pomoc stomatologiczna w Warszawie

Gdy pojawia się ból….. gdzie szukać pomocy stomatologicznej?

Bardzo często dzieje się tak, że ból zęba dopada nas nagle i niespodziewanie. Niestety zazwyczaj nie możemy tego przewidzieć. Często dochodzi do takiej sytuacji w czasie weekendu lub w godzinach wieczornych albo nocnych. Nie zawsze możemy pozwolić sobie na to, żeby poczekać do rana lub do poniedziałku z wizytą u dentysty. Ból jest nie do wytrzymania… Wtedy pojawia się pytanie: Co robić? Gdzie szukać pomocy stomatologa?

Co mam zrobić gdy boli mnie ząb?

Można szukać pomocy w placówkach publicznej służby Zdrowia. W Warszawie jest kilka takich miejsc. Są one zawsze podawane na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia:
(wykaz miejsc- Mazowsze NFZ stan na 01.09. 2017 r.)

Pomoc w ramach NFZ

Pomoc stomatologiczna zapewniana jest przez placówki NFZ, które udzielają świadczenia doraźne, związane z likwidacją bólu.  W ramach takiej wizyty lekarz może otworzyć  zęba, zatruć go, jeśli będzie taka konieczność to może go również wyrwać, jednak nie każdego. Jeśli będzie to skomplikowana ekstrakcja np. ósemki, to wtedy Pacjent musi zgłosić się do chirurga do wskazanej placówki, która ma podpisany kontrakt na chirurgię szczękową. Pomoc stomatologiczna doraźna dotyczy przypadków nagłych. Przeznaczona jest dla Pacjentów z bólem, którym nie udało się skorzystać ze świadczeń udzielanych w gabinetach stomatologicznych w ramach umów z NFZ w godzinach 8-18. Osoby takie mogą skorzystać z pomocy w godzinach od 19 do 7 rano oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta . Na dyżurach stomatologicznych w placówkach NFZ nie są wykonywane żadne planowe zabiegi takie jak np. plombowania zębów.

A może placówki prywatne?

Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli zdecydujemy się szukać pomocy stomatologicznej w klinikach stomatologicznych o charakterze prywatnym. Placówki świadczące 24 godzinną pomoc stomatologiczną zapewniają zarówno kompleksowe, planowane leczenie pacjentów ale również całodobową opiekę stomatologiczną.
Dla Pacjenta oznacza to, że może do tych miejsc chodzić na wizyty kontrolne, zachowawcze zarówno w ciągu dnia ale również ma możliwość aby umówić się na godziny późne lub zaplanować wizytę na weekend. Do miejsc, które działają 24 godziny na dobę  mogą się zgłosić odpłatnie także pacjenci z bólem, w sytuacjach awaryjnych i nagłych. W odróżnieniu od placówek NFZ w prywatnych klinikach  stomatologicznych można wykonać plomby i inne usługi stomatologiczne.

W Warszawie 24 godziny na dobę działają:

Wszystkich pacjentów zapraszamy w soboty do Kliniki Stomatologicznej Zbigniew Kowalik.
Jesteśmy otwarci w godzinach 9-15.